Burgsviks Tennisklubb Tennisskola - en del av sommaren

20160711_131537.jpg

Burgsviks Tennisskola - en del av sommaren 7-11 Juli 2025

Burgsviks Tennisskola - en del av sommaren, datum 2025; Måndag 7/7, Tisdag 8/7, Onsdag 9/7, Torsdag 10/7, Fredag 11/7 (reservdag Lördag 12/7).

Tränare 2024 Max Lövenheim, Richard Rohdén samt Willem Wirsén och Alice Lindberg.

Klicka på länken för anmälan och mer detaljer om Burgsviks Tennisskola - en del av sommaren.

Tennisskolan 2024

• Tid, bana och gruppnummer samt schemat distribueras personligen via e-post i god tid innan tenisskolan börjar.

• Juniorer 1 timme per dag, 5 dagar i grupper upp till 6 spelare

• Vuxna 1 timme per dag, 5 dagar i grupper upp till 4 spelare

• Max Lövenheim, Richard Rohdén, Willem Wirsén och Alice Lindberg är tränare på banan

• Anmälan öppen som ovan. Välkommen att boka din plats till sommarens tennisskola. Det är begränsat antal platser och vill du vara säker på din plats - vänta inte med att boka

• Pris vuxen: 1 400 kr

• Pris junior: 1 050 kr

Tränare i år är Max Lövenheim, Richard Rohdén (som varit med de tre senaste åren) samt Willem Wirsén och Alice Lindberg. Willem har en bakgrund som tävlingsspelare i Saltsjö-Duvnäs Tennissklubb. Alice är 17 år och tävlar för Hellas TK där hon även arbetar som tränare för juniorer. Willem och Alice kommer att hålla i juniorgrupperna. Vi är väldigt glada att ha med Willem kvar i teamet och hälsar Alice varmt välkomen till säsongen 2023! Träningen är preliminär upplagd så att du som;

• vuxen spelar i en grupp om max 4 deltagare, 5 dagar, 1 tim per dag

• barn spelar i en grupp om max 6 deltagare, 5 dagar, 1 tim/dag

• Kurserna pågår mellan 8.00 - 17.00, din träningstimme är samma alla dagar, tiden erhåller du i samband med att gruppindelningen presenteras

• Vi försöker anpassa grupperna efter din uppskattade nivå

Det är begränsat antal platser i tennisskolan och gruppindelningen sker efter principen först till kvarn i jämna grupper. Medlemmar i Burgsviks TK har företräde. När du anmäler dig räknas det som en intresseanmälan. Gruppindelning sker efter anmälningstiden har gått ut. Har du fått plats i någon av grupperna kommer du få betalningsinformation och bekräftar din plats genom att betala. Efter betalning är anmälan bindande.

UPPSKATTA DIN GRUPPNIVÅ MED FÖLJANDE INDELNING
Nivåbeskrivning junior (under 18 år)

1. Jag har inte spelat organiserad tennis tidigare och utövar ingen annan bollsport på hög nivå.

2. Jag har spelat ungefär en termin i en organiserad tennisskola tidigare eller så utövar jag någon annan bollsport på hög nivå.

3. Jag har spelat 2 eller fler terminer i tennisskola och börjar behärska att spela grundslagen (forehand och backhand). Jag har även börjat lära mig lite om volley, smash och serve.

4. Jag behärskar i stort att spela både grundslag och volley. Jag vet hur man räknar i tennis och jag har spelat poängspel med serve.

5. Jag spelar tennis regelbundet 1-3 gånger i veckan. Jag kan spela säkra grundslag från baslinjen och är bekväm med att spela poängspel med serve.

6. Jag spelar tennis regelbundet 2-4 gånger i veckan. Jag har behärskar att spela över hela banan, såväl grundslag som volley. Jag har spelat en del klubbmatcher.

7. Jag tävlar i tennis. Jag spelar 3-fler gånger i veckan och spelar turneringar relativt regelbundet.

Nivåbeskrivning vuxna (18+år)

2. Jag har tidigare spelat 1-2 terminer i organiserad tennisskola. Jag behärskar att slå skapliga slag när tränaren serverar bollen men det är svårt att få till bra spel med de andra i gruppen

3. Jag har tidigare spelat 2-4 flera terminer i organiserad tennisskola. Jag börjar kunna spela grundslag i lugnt tempo med de andra i gruppen och har börjat lära mig att spela volley. Jag är i okej fysisk form och orkar genomföra 60 minuter ganska hård träning.

4. Jag börjar behärska att spela grundslag med topspin från baslinjen med de som är på samma nivå som jag är. Jag har kan servea skapligt, vet hur man räknar i tennis och har spelat en del poängspel med serve. Jag orkar genomföra 60 minuter ganska hård träning.

5. Jag behärskar att spela båda grundslagen med topspin i ganska högt tempo. Jag kan serva och får oftare in serven än att det blir dubbelfel. Jag har spelat några klubbmatcher eller är med i något gruppspel. Jag orkar genomföra 60 minuter hård träning.

6. Jag har spelat mycket tennis, kanske från barnsben. Jag behärskar att spela över hela banan både singel och dubbel. Jag har en stabil serve Jag är i bra fysisk form och kan genomföra 60 minuters hård träning.

7. Jag har spelat mycket tennis och kanske tävlat som ung. Jag behärskar att spela båda grundslagen i högt tempo från baslinjen. Jag har en stabil volley och slice och kan variera mellan att spela offensivt och defensivt. Jag har en stabil första- och andraserve. Jag orkar genomföra 60 minuter hård träning.

Vid frågor kontakta Max Lövenheim på lovenheimtennis@gmail.com

Ser fram emot att ses i sommar!
Max & Urban

- TRÄNARE, BURGSVIKS TENNISKLUBB TENNISSKOLA -

2024 - Max Lövenheim, Richard Rohdén samt Willem Wirsén och Alice Lindberg.

2023 - Max Lövenheim, Richard Rohdén, Willem Wirsén och Alice Lindberg

2022 - Max Lövenheim, Richard Rohdén, Willem Wirsén och William Giers